20 Ekim 2011 Perşembe

MADRİD

Sanırım biraz sıcak, hayır hayır gerçekten çok sıcak bi şehir..


İspanyada ikinci durağım Madrid.San Sebastian'dan trenle 5 saatte geldim buraya.Tren hızlı değildi ve suplement ücreti olarak 6,75€ ödedim.San Sebastian ormanlık, serin ve yağışlı iken Madrid tam tersine bunaltıcı derecede sıcak.
Madrid'in ana tren istasyonu Atocha, size hoşgeldin süprizi yapabilecek kadar endamlı ve büyük.İstasyonun içinde çölün ortasındaki bir vahaa gibi yeşillik  alan var.

Madrid, ispanya ve portekiz seyahatim için kilit nokta olacağı için sadece 1 gece kaldım burada.Eğer İspanya'yı trenle geziyorsanız mutlaka Madrid'de aktarma yapmanız gerekiyor.(madrid-lizbon,lizbon-madrid-sevilla,sevilla-madrid-barcelona) Madrid'de o gece Cat Hostel'de kaldım.Hostel merkeze yürüme mesefasinde çok büyük ve kalabalıktı.İlk gece eski şehrin meydanı olan Puerta del Sol'u gezip,cafelerde taılabilirsiniz..O gece meydanda pandomim yapan bir şahıs, gelene geçene takılarak insanları güldürüyordu ve bende nasibimi aldım bundan :) Uzunca bir izlemeden sonra sıkılarak karşı yola geçmek istedim ve adam peşime takılarak bir güzel taklidimi yaptı..


Ertesi sabah erkenden kraliyet sarayını (Palacio real) gezerek turuma başladım.Sırt çantamda her an bulundurduğum çakım x-ray de farkedilince güvenlik tarafından çakıma geçici bir süre el kondu ancak ben onu çıkışta tekrar aldım.Hayatımda gördüğüm en sıkıcı saraylardan biri burasıydı sanırım.Altın yaldızlı tavanlar, koyu kırmızı badanalı duvarlar kocaman masalar falan adamın bi yerden sonra içini baydırıyor.(oysa güzelim dolmabahçe öylemi? ferah ferah oh miss)Güvenlik foto konusunda o kadar hassas ki  fotoğraf çekmeniz kesinlikle yasak!
#unutmayalım,yasaklar çiğnenmek içindir :)#


Madrid mimari bakımdan çok güzel bir şehir ancak  Ankara gibi diplomatik sanırım.Günün ilerleyen saatlerinde hava o kadar sıcak- 37,38 derece- oldu ki, gezmek imkansız hale geldi.Bu sırada haritadan serin olabilecek yerlere bakıp Botanik bahçeyi (Real jardin botanico) buldum.Burda labirent şeklinde şimşir bahçesi var ilginç ve serinletici...
Botanik bahçenin devamında kendimi bir anda gökdelen manzaralı başka bir parkta(Parque del retiro) buldum.Burasıda fotoğraf çekmek için çok güzel..
 Madrid'in kalbinin attığı yer ise şehrin ana caddesi Gran via.Her türlü lüks mağazanın restoranın olduğu mimarisi ile göz dolduran süpersonik biyer.Unutmadan ekleyeyim, Madrid'te çoğu yerde 'el corte ingles' adlı çok katlı mağazalar zinciri var.Özellikle sıcaktan çok bunalırsanız serinlemek ve ucuz hediyelik eşya almak için uygun biryer.Madrid'de gezilecek meydan, saray,park, bahçe bırakmadıktan sonra son durak Real Madrid'in efsanevi stadını görmek için şehrin biraz dışındaki (dışında dediysek metroyla önüne kadar gidilebiliyor, bizim olimpiyat gibi ebesinin ....... da değil) Barnebeu stadına gelip, bolca fotoğraf çekmek istiyorum ancak güneş engel oluyor. Gönül isterdi ki Barça- Real maçı sırasında da burada olabilmek..

 İspanyanın genelinde metroya kaçak binmek biraz zor gibi.Eğer risk almak istemiyorsanız 3 günlük pass biletlerden almanızı şiddetle tavsiye ederim.Ancak şunu da unutmayın ki kalabalık istasyonların haricinde kaçak binmek için hala bir şansınız var :))
O gece trenle asıl görmek istediğm yer olan Lizbon'a giderken yanıma atıştırmalık bişeyler almak için girdiğim markette açık cips satıldığını görünce işi abartıp yarım kilo cips aldım :) hayret mideyi bozmadı valla..
Daha sonra üç kere daha geleceğim için şimdilik hoşçakal diyerekten ayrılıyorum bu güzel şehirden..

#hands up#





#Elvada güzel şehir Madrid#